Remarketing – retargeting
Remarketing, v některých systémech též retargeting, je metoda cílení reklamy v PPC kampaních. Cílem reklamy jsou v remarketingu uživatelé, kteří již navštívili webovou stránku inzerenta, případně tam provedli nějakou specifickou akci.
Technický princip remarketingu
Technicky funguje remarketing na principu ukládání údajů do cookie v prohlížeči konkrétního uživatele, který je pak na základě nastavených podmínek (návštěva webu, provedení konverze, neprovedení konverze, návštěva konkrétní stránky v rámci webu apod.) zařazen do seznamu uživatelů, tzv. publika. Toto publikum lze pak v PPC systému přiřadit ke konkrétní kampani, případně toto publikum z cílení kampaně vyloučit.
Smysl a cíl remarketingu v PPC reklamě
Hlavním smyslem remarketingu je znovu oslovit uživatele, kteří navštívili web inzerenta, ale neprovedli na něm žádnou konverzi, tedy požadovanou akci. Typickým příkladem je nákupní košík v e-shopu, do něhož uživatel vložil nějaké zboží, ale objednávku nedokončil. Cílem remarketingu je pak další reklamou přesvědčit uživatele, aby se na web vrátil a objednávku dokončil.