SEO – optimalizace pro vyhledávače a hledající uživatele
SEO, z angl. zkratky Search Engine Optimization, přeloženo jako optimalizace pro vyhledávače nebo také optimalizace pro hledající uživatele, je soubor činností, jejichž cílem je dosahovat ve výsledcích vyhledávání k tomuto určených strojů s webovou stránkou umístění na co nejvyšších pozicích vzhledem k dotazu hledajícího uživatele. Smyslem je tedy oslovit obsahem (odkazem na něj ve výsledcích) takové uživatele a na takové dotazy, aby následně došlo od uživatele k požadovanému výsledku (prokliku a konverzi).
Pozice stránky ve výsledcích vyhledávání závisí na tom, do jaké míry podle algoritmu vyhledávacího stroje splňuje daná stránka očekávání vyhledávajícího uživatele. SEO je tedy metodika, jejíž cílem je splnit tato očekávání a vyhledávací stroj o tom správným způsobem informovat.
SEO úpravy na webu
Základem SEO je webová stránka, která obsahuje takový obsah (včetně metadat) odpovídající komplexně konkrétnímu vyhledávanému dotazu, který uživatel nějakému vyhledávacímu stroji položil.
Externí SEO
Algoritmy některých vyhledávacích strojů (typicky fulltextových vyhledávačů, v Česku Seznam a Google) berou v úvahu ještě další externí faktory, podle kterých řadí výsledky vyhledávání na konkrétní dotaz uživatele, proto SEO zahrnuje také metodiku ovlivňování těchto externích faktorů. Typicky jde o množství hypertextových odkazů mířící na webovou stránku, zdroj těchto odkazů apod.