Linkbuilding – budování zpětných odkazů
Linkbuilding = budování zpětných odkazů.
Jde o činnost, jejíž cílem je propagace webu prostřednictvím zpětných odkazů. Člověku, jehož oborem je získávání zpětných odkazů, se říká „Linkbuilder“.
Jaký dopad mají zpětné odkazy na web
Budování zpětných odkazů je součástí SEO technik a v tomto ohledu pravděpodobně nejvýznamnější off-page faktor, který ovlivňuje pozici konkrétní webové stránky ve výsledcích hledání fulltextových vyhledávačů na konkrétní dotaz zadaný uživatelem. Linkbuilder je tak často součástí SEO týmů v agenturách.
Druhým dopadem zpětného odkazu je přímé přivedení návštěvníka skrze něj.
Jak vypadá odkaz
Linkbuilder při své práci vyhledává místa – jiné webové stránky -, které jsou relevantní k obsahu webu, na který bude odkaz mířit, tedy pro nějž chce zpětné odkazy získávat. Kromě relevance obsahu stránek a počtu zpětných odkazů se zaměřuje také na kvalitu odkazujících stránek i webů jako celků.
Podoba zpětného odkazu
Hypertextový odkaz se zapisuje klasicky pomocí HTML. Linbuilder jeho znění přizpůsobuje hledaným dotazům ve fulltextových vyhledávačích, tedy používá klíčové slovo či frázi.
Princip je zhruba tento:
- Linbuilder získává odkazy pro web cestovní kanceláře s cílem zvýšit prodej zájezdů po Evropě,
- vyhledá blog o cestování a na něm článek o Paříži,
- zpětný odkaz z této stránky povede na podstránku cestovní kanceláře s nabídkou zájezdů do Paříže a získaný zpětný odkaz bude znít „Zájezdy do Paříže“
V praxi bude tedy takový odkaz vypadat takto:
<a href="adresa stránky s nabídkou zájezdů do paříže">Zájezdy do Paříže</a>
A bude pravděpodobně obalen textem, tedy bude součástí nějaké věty, případně rovnou článku.